“You’re Welcome”

Dulu Pan Pacific KLIA. Sekarang Sama-Sama Hotel bila Malaysia Airports Holdings Berhad dah beli daripada Pan Pacific. Yup aku pernah duduk sini beberapa kali. May be insyaAllah akan duduk sini lagi kalau ada rezeki. Nak kata best tu taklah tapi personally aku suka ambience dan suasananya.

Cuma… eheks… sekali tu masa lalu depan hotel ni aku terpandang bangunan tu dari luar. Logo hotel ni macam rama-rama hinggap mengiring. Tapi sebenarnya lebih kepada abjad ‘S’ berwarna oren merah kan? Tu kat puncak bangunan hotel tu. Dan tetiba terlintas kat kepala kalau pelancong asing tanya: “How do I find Sama-Sama Hotel?”

Honestly yang pertama sekali terlintas kat kepala aku ialah “Look for a building with a big red ‘S’ on top of it.” Dan selepas tu aku rasa pelik. Big red S…??? Errr… abjad ‘S’ kan? Bukan “ass” kan…? Kan? Bukan ke? Ke…?

Adoi laaa… mungkin pengurusan Sama-Sama nak consider tukar logo…? By the way, “Sama-Sama” tu bermaksud “You’re welcome” sebagai balasan kepada “Thank you” kan?

Tinggalkan Jawapan

