Walau Apa Pun, Bersedia Sajalah…

Isu fenomena cuaca kat Johor ni dah reda kan? Atau belum? Anyways, pakar kaji cuaca kata ni bukan tornado. Bukan puting beliung. Ni hanya watersprout. Belalai air. Pelik juga istilah bahasa Melayu untuk fenomena cuaca ni erk? Puting la… Belalai laaa… Belalai air tak sama dengan belalai berair kan? Bukan ke? Ke…? aiyaaarrrkkksss…!

Tapi suatu ketika dulu pernah baca artikel kat bawah ni. Klik atas gambar tu untuk besarkan. Pernah baca dulu pasal khutub bumi berubah bukan perkara pelik. Katanya memang pernah berlaku ribuan atau mungkin jutaan tahun dulu dan tak mustahil akan berlaku lagi. Penyebabnya paksi bumi berubah. Bumi terpusing dari paksi sekarang. Antara tanda-tanda perubahan kutub ni yang aku baca tu ialah perubahan cuaca yang mendadak. Patutlah turun salji di Vietnam hari tu. Kan? Kan…?

Dan puting serta belalai ni? Gempa bumi di tempat yang sebelum ni tak pernah gempa? Gunung berapi meletup di tempat yang asalnya tak ada gunung berapi? Tsunami yang semakin kerap?

Atau kiamat…? Walau apa pun, bersedia ajelah kan? Kalau tak kiamat pun tak semestinya kita takkan mati…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: