“It’s (Not That) Complicated”

Suatu ketika dulu sambil minum-minum petang, ada sorang staf kat sebuah company cerita pasal staf dia yang keberatan nak datang kerja bila disuruh datang pada suatu hari.

“Dia kata dia bercuti hari tu,” explain minah ni. “Tapi aku perlu dia datang ofis. Aku pun bercuti. Tapi aku boleh je datang. Staf aku tu banyak pula songel tak boleh datang! Kalau aku sebagai bos boleh, kenapa dia tak boleh?”

Sebab kau bos. Dan agak pelik frasa “kalau aku boleh, kenapa dia tak boleh?” diungkap oleh seorang bos terhadap staf bawahan. Kan…? No, we’re not talking about special skills or tasks that require special knowledge here. Bukan. Kita bercakap tentang kerja-kerja biasa — misalnya datang kerja pada hari bercuti.

There is a difference between UNABLE to do dengan INCAPABLE of doing… kan? Bukan ke? Ke…? Besides… why do you think you are paid very much higher than your staff? Huh…?

Tinggalkan Jawapan

