Kangkung, Ngangkung, Ngengkang, Ngangkang

Rupa-rupanya kangkung ni bayam erk? Water spinach dalam bahasa orang kampung. Aku suka sayur tapi tak berapa gemar bayam, but kangkung memang aku sangat suka. Especially kalau goreng belacan dan ikan masin. Perghhh…!

Jadi isu besar lak ipomoea aquatica ni sekarang. Betul ke PM Najib ada umumkan tentang penurunan harga kangkung ni hari tu? Aku ni jenis tak ambil pusing hal camtu. Katak bawah tempurung aircon… eheks… Dalam FB pun kecoh. Ada yang terus sindir-sindir manja pasal kangkung. Ada yang kata kenapalah isu kangkung pun nak dibesar-besarkan macam tak ada kerja. Lorrr… Dah yang memula declare pasal kangkung ni bukan sembarangan orang – PM tu… Orang nombor satu Malaysia yang declare pasal kangkung, ofkoz le isu besar, kan? Bukan ke? Ke? Kalau aku yang declare pasal kangkung tu lain ceritalah… Atau kalau yang declare tu kongkang ke, atau yang menguruskan ekonomi negara tu spesis kongkang ke, memang le tak berbaloi nak jadi isu… Kan? Bukan ke? Ke…? Tahu ke kongkang tu haper? Nycticebus. Tahu tak…?

Anyways, hari tu baru je nonton untuk ke sekian kalinya filem Ngangkung kat Astro. Dan dah lama tak ngangkang. Berbulan dah… Kalau ngangkang lepas ni kompem jalan ngengkangTu memang jauh lebih best daripada cerita isu kangkung. Tapi tak boleh celen betapa lazatnya bercerita tentang filem Ngangkung, aktiviti ngangkang sampai ngengkang sambil ratah kangkung belacan… Mmmmm…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: