Archive for the Puisi Category

Orkid

Posted in Puisi on 19 Januari 2014 by Najwa Aiman


Aku Tahu Kau Tak Percaya

Posted in Feminin, Puisi on 15 Januari 2014 by Najwa Aiman

Ilham pokok orkid yang herot—


Dugaan Bak Durian

Posted in Puisi on 2 Januari 2014 by Najwa Aiman

Aku tak kisah
biarpun di seluruh tubuh ini
nyamuk berpesta menghirup darah

Aku kan tempuh
hutan belukar yang berduri
hingga terlakar calar di serata tubuh

Aku tak peduli
biar duri tajam menebuk kulit
hingga banjir darah di tangan dan jari

Biarkan dugaan ini
umpama durian yang gugur ke tanah
sebelum lazat isinya dapat kuratah
sanggup kudakap azab yang berdarah

p/s: Puisi pertama 2014… Ekekekeke… Adoi laaa… Nak berpuisi pun semakin susah sekarang ni. I think I’m losing it… Adoi laaa…

 

Nak Jadi Baik

Posted in Puisi on 17 Disember 2013 by Najwa Aiman


äïDïL FïTRï YäNG SëPï

Posted in Famili, Puisi, SíPúT on 9 Ogos 2013 by Najwa Aiman

SëLäMäT MëRäïKäN äïDïL FïTRï
këpädämü… bähägïä sëjätï kë äkhïr häyät
këpädäkü… äpä sähäjä yäng käü lïhät

My Cute Khan – Ini Hatiku 2

Posted in Puisi, SíPúT on 21 Julai 2013 by Najwa Aiman

“Kalau tak diadukan, nanti ada orang lain yang akan jadi mangsa stalker,” kata aku.

“Kaaannn…” dia balas.

“Ada ke patut setakat nak beri talk pergi sampai tiga orang. Kita nak buat perbicaraan pergi sorang-sorang je,” kata aku.

“Kaaannn…” dia balas.

“Kena ambil semula hati daripada dia. Walaupun tak dijaganya sampai hancur berkecai punah-ranah, tapi mesti diambil semula juga,” kata aku. “Kalau tak macam mana nak beri kat orang lain, kan?”

“Kaaannn…” dia balas.

“Kan? Kan? Bukan ke? Ke?” aku kata.

“Kaaannn…?” dia balas.

“Masa beri hati dulu, sangat cantik dan bersih hati tu. Minta supaya dia balut dengan keikhlasan juga. Minta supaya dijaga bebaik. Diletakkan di tempat yang paling tinggi daripada segala-galanya. Tapi… Kenapa erk manusia macam tu…?”

“Kaaannn…” dia balas.

My cute khan… I really wish I could give you my heart… But it’s now broken beyond repair. If I give my broken heart to you, could you repair it…?

Mungkin ke jawapannya nanti juga ialah “Kaaannn…” Ekekekekekeke…

Nyata

Posted in Puisi, SíPúT on 17 Jun 2013 by Najwa Aiman




Harapnya kini sudah sentiasa ada dan cukup untuknya…