Mimpi Untuk Yang Tidur Saja

Orang kata, mesti berani bermimpi. Dare to dream. So? Ada berani…? Ekekekeke… Entah… Yang aku tahu mimpi dalam tidur ni datang ikut suka dia je. Tak suruh datang pun, datang juga. Kan…? Bukan ke? Ke…?

Apa-apa hal pun, you know what it really means kan? Aku memang bermimpi setiap hari both dalam tidur dan jaga. Mimpi dalam jaga tu yang masalahnya, sebab bila dalam jaga, mimpi mesti dijadikan nyata. Tu yang payah tu. Tapi kalau hidup tak bermimpi, sakit wooo… Umpama tidur tak bermimpi, boleh bawa mati wooo… Tak percaya? Tanya doktor. Aku tahulah. Aku kan doktor? Aharks…

Anyways, bila bawa Azizy dan Haziq ke taman mini belakang rumah semalam, bernostalgia le pulok tentang zaman aku belum baligh dulu. Jongkang-jongket zaman aku dulu daripada kayu. Tak ada spring. Masa turun ke tanah tu memang terjongkang dan terjongket sungguh dibuatnya. Tak ada srping nak jadi absorber. Zaman belum baligh dulu mana pakai spender. Jadi kalau terhentak time parking tak betul tu… Adeh…! Senak gak weh!

Tapi gelongsor zaman aku dulu tak best macam zaman sekarang. Sekarang boleh pusing-pusing. Dulu punya gelongsor panjat tangga belakang, turun gelongsor lurus ke bawah. Tu je. Kalau thrill pun sebab ada gelongsor yang tinggi. Tangga pusing-pusing. Tapi gelongsornya tetap lurus. Pun daripada kayu juga. Bahaya betul… sebab silap-silap buntut boleh masuk selumbar beb! Lasaknya bebudak zaman tu walaupun tak selasak zaman sebelum tu.

Jadilah tua. Tapi jangan berhenti bermain beb! Pada ketika kita berhenti bermain, kita dah pun mati di dunia…

2 Respons to “Mimpi Untuk Yang Tidur Saja”

  1. Zaharah Says:

    Saya dulu langsung ada semua benda ni. Kampunglah katakan. Lepas spm sambung belajar kt KL, jumpa taman permainan je terus belasah mana yang boleh. Hahahaha. Pernah tersangkut kt gelongsor yang berbelit2. Terlebih saiz. Huhu.

Tinggalkan komen